Un estudi matemàtic UPV proposa imitar el sistema de competició de la Fórmula 1 per a augmentar la competitivitat de LaLiga

Imitar el sistema de competició de la Fórmula 1 per a fer més competitiva LaLiga. Aquesta és la conclusió d’un estudi matemàtic realitzat per l’investigador de la Universitat Politècnica de València (UPV) Francisco Pedroche. En el seu treball, conclou que tant LaLiga espanyola de futbol com la Premier League anglesa són quatre vegades menys competitives que la Fórmula 1, “la qual cosa acaba influint directament en l’interès de l’afició per un i altre esport”.

En el seu estudi, Pedroche va analitzar la competitivitat del campionat de Fórmula 1 en els últims deu anys per a, a partir d’ací, estudiar quin seria l’impacte de copiar el sistema de competició del mundial d’automobilisme.

“Introduir un nou sistema de classificació en cada jornada de la LaLiga seria senzill i fins i tot compatible amb el sistema actual. A part d’augmentar l’interès de l’afició per saber quin és el vencedor de cada jornada de futbol, les agències d’apostes públiques i privades disposarien d’un nou rànquing sobre el qual elaborar les seues travesses i apostes”, apunta Francisco Pedroche, investigador de l’Institut de Matemàtica Multidisciplinària (IMM) de la UPV i autor de l’estudi, presentat el mes de juliol passat en les Jornades Mathematical Modelling in Engineering & Human Behaviour (MME&HB2023).

Més informació:

Bookmark the permalink.